Sunday, January 29

sedeh dengan mulut manusia

 ...dan ingatlah (angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada membunuh...(al-Baqarah: 191).

sebagai mukaddimah aku mention pasal firman Allah dalam surah Al Baqarah seperti kat atas ni. kenapa? biarlah menjadi tanda tanya kerna aku  tidak mahu membuka aib orang. serius aku terkesima bile orang yang aku kenal sendiri menyebarkan khabar angin yang tidak benar sama sekali pasal diriku. ye aku tak marah sebab orang tu bukan cakap aku buat dosa ke ape cumenya kenapa nak sebar hal yang tak benar? sedangkan aku ade. aku hidup lagi. tanya je. even aku tak bukak kaunter pertanyaan, tapi fesbuk ade. blog pon ade. kn?

selagi aku boley sabar, aku memang akan sabar. sebab Allah sentiasa bersama hambaNya. Dia tahu setiap ape yang dilakukan oleh hambaNya. ape yang aku pinta tolong sangat, tolong jangan sebar benda yang tak betul pasal aku. tak takot dosa ke weiiiiii? MasyaAllah. Subhanallah. Allahuakbar. 

aku tahu Allah tak akan menguji hambaNya melainkan Dia tahu kemampuan hambaNya untuk handle dugaan yang diberikan. aku pasti ade hikmah semua ni. dan aku akan berhaty haty untuk tidak lagi mempercayai manusia biarpon aku rapat dengannye. Semoga Allah merahmatimu wahai manusia itu!

10 comments:

Life is TOO Short said...

saba..bia tuhan balas ats perbuatan dy..
kalo x dpt blsn ats dunia kat akhirat...

Sarah Mohd Saleh said...

yess be postive dear.deyrg tuh really wanna be like u.but they cant.thats why dyrg tabur ftnah sane sini.dey envy of u sayang ;)

~eZmALiZa~ said...

sabar la dik. kak ezma pon penah ade kawan yang jenis bercakap belakang psal diri kita. walau mcm mane pun, kak ezma tetap panggil dia kawan gak bukan musuh.

kita doakan supaya dia akan berubah kepada ke arah kebaikan dan meminta maaf kepada adik. ameen :)

EyqaLuvender said...

sbr jela...
mnsia spesies gni mmg taleyh nk lyn,lg kte lyn lg die meroyan...

Jay said...

Bersabarlah nuru..sesungguhnya Allah sentiasa bersdama orang2 yang sabar..:)

nuruashia said...

@Life is TOO Short huwaaaaa...need u bebeh T___T

nuruashia said...

@Sarah Mohd Saleh hmmm.. xde sbb nk envy ngn i huhuhu..

nuruashia said...

@~eZmALiZa~ ameeen :) tu yg nuru doa sys :) tq taww.. <3 u..

nuruashia said...

@EyqaLuvender huhu..cmtu ahh..mnusia

nuruashia said...

@Jay yup..tq jay ^^